lördag 15 januari 2011

Päls och skinn!

När jag var inne på SOLO häromdagen så berättade han även om butikens syn på skinn och päls. Han förklarade att butiken endast säljer skinn som är spillmaterial från köttindustrin. Han skulle aldrig ta in skinn eller päls butiken när djuret blivit uppfött endast för skinnets skull. I butiken säljs ingen riktig päls. Men det fick mig att tänka på att det faktiskt är flera butiker som tar avstånd från det här. Jag tittade in på  Lindex:s hemsida och där kan man läsa följande:

"Lindex har en restriktiv hållning gällande produkter tillverkade av päls och skinn. Äkta päls får inte förekomma i Lindex sortiment. Skinnet som förekommer i Lindex produkter ska komma från köttproducerande djur."

I min text om Lindex till Rekoguiden fick tyvärr inte den här delen plats p.g.a. en begränsning av antal ord. Men det här är absolut en viktig sak som borde uppmärksammas! Jag väljer därför att göra det nu här på bloggen. För att läsa mer om  Lindex:s syn på skinn och päls rekommenderar jag dig att besöka deras hemsida: http://www.lindex.com/se/info/djurratt/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar