onsdag 5 januari 2011

Det finns andra sätt!

När jag var inne på SOLO så fick jag nya idéer till mitt projektarbete. Nya idéer som jag för tillfället inte kommer att börja arbeta med. Men som jag kan arbeta med i framtiden om jag har tid. Butikschefen inne på SOLO berättade för mig att märket Nudie gör många bra saker för miljön och samhället. Det fick mig att fundera över vilka andra märken som gör bra saker. Om jag får tid i framtiden så skulle det vara intressant att undersöka och sammanställa vilka märken som gör bra saker för miljön och för samhället. Det finns ju märken som Acne, Tiger och Nudie som man skulle kunna undersöka. Jag är nästan helt säker på att det finns mycket att ta reda på om deras ekologiska, sociala och etiska arbete. Ett arbete som inte konsumenterna är medvetna om. Men jag tror även att det är viktigt att uppmärksamma det här. För tillfället arbetar jag endast med ekologiska, sociala och etiska märkningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar